Thursday, February 18, 2010

СТОКХОЛМ

Основно ястие - Стокхолм
Радио - свири суинг
Вино на деня - каквото и да е от Rioja


Аз в Стокхолм през февруари - 84 килограма, 180 см., кръвно налягане 130 на 70 (майка ми твърди, че горната граница е висока).
1,2,3, старт…
Нокиата е на някаква шведска джаз радиостанция – идеално!
Суинг от 1950г., доколкото мога да разбера водещия (…фемти талер…) –идеално!
В лявото ми ухо е водещият чинел на барабаниста, в дясно - Кралският тенис корт, където Бьорн Борг е грабнал няколко Стокхолм Оупъна.
Сега разбирам защо Уди Алън използва толкова много суинг във филмите си. Определено има медитативен ефект - изпадаш в транс и така бръщолевенията му са по-интересни.
В дясното ми ухо - Оскър Питерсън, от ляво изтрещява трамвай - защо в Стокхолм дори и ватманът трябва да е убийствена руса мацка!?
Символът на всички скандинавски столици (всъщност това, което обединява Осло, Копенхаген и Стокхолм) са забравените колелета. Те са навсякъде – по спирки, до кина, на аутобана и най-вече край бирариите. Когато притежателите им осъзнаят, че липсват и започнат да ги търсят, това, което най-често намират, е велосипед без седалка - почти съм сигурен, че в Скандинавия имат серийни крадци на седалки.
Отляво – Драматичния Театър, отдясно - подвижна каравана за хот-дог.Единственото нещо, което може да те откаже от вегетарианството е шведският или датския хот-дог. Естествено има опашка от мъже и жени, които съзерцават вдигащите пара вкуснотии. Кафе с мляко - 10 кр. Купувам си. Ресто, усмивка, вкусно е - продължавам.
Отдясно H&M, отляво - магазин за вино. Гроздето, което правело испанското вино толкова …ммм…се казва Tempranillo и означава «ранно». Узрява месец по-рано от другите сортове - специално за най-нетърпеливите пиячи. Това ми го обясняваше приятел в Тенерифе, докато аз просташки събарях бутилка след бутилка испански вина по 2-3 евро, невярващ на очите си. Не стига че трябва да чакам 7-те си рецептора в устната кухина, ами сега и тази информация...
В ляво - кралският дворец, в дясно - музикалният магазин «Hellstone» . Тук са идвали всички хора, заради които слушам музика. Разглеждам снимки на Джон и Джордж как пробват китар в същия този магазин. Има и билет от концерта им - 8 крони. Толкова събирах от приятели на мое свирене преди 2 седмици.
Връщам се, отляво Кралският тенис корт, отдясно звъни телефонът. Пианистът е спрян малко преди да започне солото си - жена ми пита как се справям след 5 дена самотуване. Почуствах се както преди 20 години в 7 сутринта пред вратата й с букет цветя - изпълнен с много алкохол и планове за бъдещето ни...

No comments:

Followers

Pages